top of page
Skjermbilde 2023-12-03 kl. 17_edited.png

Salgsbetingelser for Kystjegerforeningen

KJF er pålagt å ha salgsbetingelser ved salg på nett. Vi benytter oss av Forbrukerrådet sin standard for netthandel.

​

Innledning:

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandels- loven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.

​

1] Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

​

2] Partene

Selger er Kystjegerforeningen, Festningsveien 1, 9404 Harstad, post@kystjegerforeningen.no, 980692043, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

​

3] Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

​

4] Levering

Produkter som er solgt av KJF bes hentes på Trondenes. Foreningen kan sende ut produkter mot et fraktgebyr, men vi ber om forståelse om at dette skjer kun om andre alternativer for henting ikke er mulig. 

Foreningens medlemmer er spredt rundt i landet og det er gode muligheter for å alliere seg med bekjente for frakt av varer. 

​

Foreningen har primært 15 dagers frist for avbestilling om ikke annet er informert om ved bestilling av produktet. 

​

5] Faste betalinger

Kystjegerforeningen har inngått avtale med vipps med mulighet for "faste betalinger". Dette vil si at du kan registrere om du ønsker at årskontingenten til Kystjegerforeningen trekkes fast årlig gjennom din vipps konto. 

​

5] Oppsigelse av "faste betalinger"

Oppsigelse eller endring av faste betalinger til kystjegerforeningen kan enkelt gjøres gjennom din vipps app. 

Gå inn på Betalinger og Faste betalinger, og trykk på bedriften du vil avslutte abonnement hos. 

Velg Administrer abonnement. På bedriftens nettside eller app kan du endre eller avslutte abonnementet. 

I Vipps kan du se Avsluttede faste betalinger i menyen Faste betalinger.

​

Ta kontakt med foreningen på post@kystjegerforeningen.no om du skulle møte på problemer. 

​

5] Mangel ved varen
- kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje på mail til post@kystjegerforeningen.no

​

6] Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

​

7] Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Kystjegerforeningen lagrer personopplysninger på en skjermet server hos Microsoft som kun styret har tilgang til. 

Personopplysninger knyttet til betaling av kontingent er administrert gjennom Vipps Mobilepay AS og er kun tilgjengelig for enkelte medlemmer i styret. 

Personopplysninger knyttet til medlemskap på hjemmesiden er administrert gjennom strenge personvernskrav som stilles fra webtjeneren Wix.com. 

Domenet Kystjegerforeningen.no er administrert gjennom det norske selskapet Netpower. 

​

Om du ønsker dine personopplysninger slettet bes du ta kontakt med styret på post@kystjegerforeningen.no.

All informasjon foreningen besitter om deg vil da bli slettet fra alle plattformer. 

​

KJF @ 2024

bottom of page